Η σημασία των σνακ στη Νηστεία

Η νηστεία της Μεγάλης Εβδομάδας πλησιάζει ακόμη και για όσους δεν νήστεψαν από την
πρώτη ημέρα της Σαρακοστής. Είτε μιλώντας για διατροφή κατά την νηστεία, είτε για vegan
διατροφή, το πρότυπο αυτό φαίνεται να έχει τρία πολύ σημαντικά χαρακτηριστικά:

1) Βελτίωση της ψυχικής μας υγείας.
2) Βελτίωση της διατροφής με την αύξηση φρούτων και λαχανικών.
3) Μείωση του κορεσμένου λίπους (λόγω μείωσης των ζωικών τροφών).

Η διατροφή κατά την περίοδο της νηστείας βασίζεται στο μοντέλο Μεσογειακής διατροφής

Γνωρίζουμε ήδη ότι υπάρχει ο κίνδυνος έλλειψής θρεπτικών συστατικών που βρίσκονται
κυρίως στα ζωικά τρόφιμα (π.χ. σίδηρος, πρωτεΐνη), ωστόσο με σωστούς συνδυασμούς στα
κύρια γεύματα φαίνεται πως επιτυγχάνεται η κάλυψη τους. Μικρή δυσκολία υπάρχει στη
κάλυψη της Βιταμίνης B12. Εφόσον καμία φυτική πηγή δεν περιέχει βιταμίνη Β12, θα
πρέπει να καταναλώσουμε τρόφιμα με πρόσθετη Β12 π.χ. ενισχυμένα δημητριακά κλπ.

Τι γίνεται όμως με την πείνα και την ατονία που νιώθουμε κατά την διάρκεια της ημέρας
και το φόβο ότι θα παχύνουμε στη νηστεία;

Το κλειδί είναι τα μικρά, συχνά γεύματα!

Η αξία των μικρών, συχνών γευμάτων ή αλλιώς ΣΝΑΚΣ είναι ανεκτίμητη και ιδιαίτερα σε
περιόδους νηστείας. Αυτό συμβαίνει διότι τα σνακς μπορούν να λειτουργήσουν ως
συμπληρωματικά γεύματα που θα εφοδιάσουν με επιπλέον θρεπτικά συστατικά τον
οργανισμό και θα ¨φρενάρουν¨ την πείνα, μετριάζοντας την κατανάλωση μεγάλων
ποσοτήτων τροφής στα κύρια γεύματα.

Πιο αναλυτικά τα σνακς:

1) Μας παρέχουν ενέργεια καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας.
2) Βοηθούν στον έλεγχο βάρους.
3) Βοηθούν στον έλεγχο της γλυκαιμίας.
4) Μειώνουν την αίσθηση πείνας και προκαλούν κορεσμό.
5) Βοηθούν στην κάλυψη σε θρεπτικά συστατικά που ίσως δεν λάβαμε στα κύρια
γεύματα, έχοντας έτσι «συμπληρωματικό ρόλο» στη διατροφή μας.

 

Ιδέες νηστίσιμων σνακ..

Γρήγορα, εύκολα και θρεπτικά νηστίσιμα σνακ τα οποία μπορείτε να πάρετε μαζί σας στην
δουλειά ή να καταναλώσετε στο σπίτι ένα ήρεμο απόγευμα Σαββάτου είναι:

  • Φρέσκα φρούτα ή φυσικός χυμός φρούτων.
  • Φρουτοσαλάτα με καρύδια και μέλι.
  • Ταχίνι με μέλι και ψωμί ολικής αλέσεως.
  • Ταχίνι με κακάο και ψωμί ολικής αλέσεως.
  • Ψωμί ολικής με αβοκάντο και λαχανικά.
  • Τοστ με λαχανικά, μανιτάρια και καλαμπόκι.
  • Γάλα αμυγδάλου με βρώμη, σταφίδες και κανέλα.
  • Γάλα αμυγδάλου με δημητριακά με προσθήκη Β12.**
  • Μιλκσέικ με γάλα αμυγδάλου και φρούτα (π.χ. μπανάνα).
  • Φρυγανιά ολικής με ταχίνι κακάο και φρούτα (π.χ. φράουλα).
  • Σπιτική γρανίτα φρούτων (χωρίς ζάχαρη)από παγωμένα φρούτα (π.χ. φράουλα, μπανάνα).

Σε μία νηστεία, τα σνακ αυτά μπορούν να αποτελέσουν επιλογή για πρωινό γεύμα,
δεκατιανό, απογευματινό, ακόμη και βραδινό ανάλογα με τις διατροφικές ανάγκες και προτιμήσεις του ατόμου. Η νηστεία θέλει θέληση και προσπάθεια…Το ίδιο και η καλή διατροφή!

Προσπαθήστε το!Να έχετε ένα όμορφο και Άγιο Πάσχα!

Η σημασία των σνακ στη Νηστεία

Συνταγή:

Φρυγανισμένο ψωμί ολικής με αβοκάντο, ντομάτα και μπαχαρικά. Ιδανικό σνακ για όσους νηστεύουν και αναζητούν ένα γρήγορο και θρεπτικό σνακ που θα τους δώσει ενέργεια και  θα ρυθμίσει το αίσθημα πείνας.

Θα χρειαστείτε μόνο 5 λεπτά και τα παρακάτω υλικά:

Φρυγανισμένο ψωμί ολικής πάνω στο οποίο βάζουμε σε κομμάτια:

  • Ντομάτα φρέσκια ή ντοματίνια.
  • Κόκκινη πιπεριά
  • Αβοκάντο.
  • Σκόρδο
  • Ρίγανη
  • Πάπρικα γλυκιά

Καλή όρεξη!!!

 

Ιωάννα Ορφανού
Κλινική και Αθλητική Διαιτολόγος/ Διατροφολόγος MSc.
Γκλαβάνη 29 με Ερμού, Βόλος.
Τηλ. Επικοινωνίας: 6970467695
Instagram:
io_nutri
Fb:
ioanna.orfanou.diet
Email: [email protected]

 

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Αφήστε το σχόλιο σας
Please enter your name here