Πέμπτη, 20 Ιουνίου, 2024
ΑρχικήΣΥΜΒΟΥΛΗ ΕΙΔΙΚΟΥΜανιτάρια γεμιστά - συμβουλές

Μανιτάρια γεμιστά – συμβουλές

Μανιτάρια γεμιστά – συμβουλές

Τα μανιτάρια είναι εξαιρετική τροφή, καθώς περιέχουν αμελητέες ποσότητες λίπους και σακχάρων, αλλά σημαντικές ποσότητες φυτικών ινών.

Οι πρωτεΐνες των μανιταριών, λόγω της παρουσίας όλων των απαραίτητων αμινοξέων, είναι υψηλής βιολογικής αξίας άλλα σε πολύ μικρότερη ποσότητα από τις πρωτεΐνες του κρέατος.

  • Έχουν ελάχιστες θερμίδες ( μολις 25 kcal στα 100g ) , δεν έχουν λίπος και χοληστερόλη
  • Περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμινών του συμπλέγματος Β , όμως μικρό ποσοστό από αυτές απορροφάται από τον οργανισμό
  • Είναι αρκετά αντιοξειδωτικό τρόφιμο αφού περεχεί μεγάλες ποσότητες σεληνίου , πολυφαινολών και καροτενοειδών
  • Περιέχουν μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών βοηθώντας έτσι στη σωστή λειτουργία του πεπτικού συστήματος

Είναι από τα λαχανικά που έχουν πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας

Σάλτσα ντομάτα

  • Περιέχει βιταμίνη Α , η οποία ενισχύει στην καλή όραση
  • βιταμίνη Κ η οποία σχετίζεται με την πήξη του αίματος
  • βιταμίνη C που παίζει σημαντικό ρόλο στο ανοσοποιιτικό σύστημα
  • περιέχει μια φυτοχιμική ουσία η οποία ονομάζεται λυκοπένιο , η οποία είναι ισχυρά αντιοξειδωτική ουσία .
  • Όσο πιο μαγειρεμένη είναι η ντομάτα τόσο περισσότερο λυκοπένιο περιέχει .
  • Είναι φτωχή σε θερμίδες και λιπαρά.

Πράσινη πιπεριά

  • Είναι μικρής περιεκτικότητας σε λιπαρά (κάποια θρεπτικά στοιχεία είναι διαλυτά σε λίπη και για την παρουσία τους συνιστά αναγκαία προϋπόθεση να περιέχονται κάποια λιπαρά στο τρόφιμο).
  • Αποτελεί μια πολύ καλή πηγή βιταμίνης Ε
  • Είναι πλούσια σε βιταμίνη C η οποία έχει αντιοξειδωτική δράση
  • Περιέχει πάνω από τριάντα διαφορετικά καροτενοειδή, τα οποία έχουν αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση
  • Περιέχει ελάχιστες θερμίδες 25kcal στα 100g, ενώ έχει αρκετές φυτικές ίνες

Νηστίσιμο τυρί

Μπορεί να παρασκευάζεται από σόγια, στερεοποιημένο έλαιο (όπως καρύδας, φοινικέλαιο, καρθαμέλαιο ή από ξηρούς καρπούς), διατροφική μαγιά, νιφάδες άγαρ (είδος φυκιών), ξηρούς καρπούς (όπως κάσιους, μακαντέμια και αμύγδαλα), αλεύρι καλαμποκιού ή πατάτας, και πρωτεΐνη αρακά.

Το νηστίσιμο τυρί υστερεί αρκετά σε ασβέστιο, ενώ σου δίνει σχετικά παρόμοιες θερμίδες, και λιπαρά. Περιέχουν όμως καλή ποσότητα πρωτεΐνης αν και χαμηλότερης βιολογικής αξίας.

 

Κατεργάρη Υβόνη
Διαιτολόγος Διατροφολόγος
Κονταράτου 4 Βόλος
facebook: Διαιτολογικό Γραφείο Υβόνη Κατεργάρη  
instagram: ivoni_kat

RELATED ARTICLES

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments